Sunday, January 12, 2014

Rindu - TERLALU PADAMU

Dengan Nama Allah SWT yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih
Selawat & salam atas Baginda Rasulullah SAW,
ahli keluarga, para sahabat, para tabii tabiin, seluruh umat Islam.
ALHAMDULILLAH atas nikmatMu, ALHAMDULILLAH atas ujian ketentuanMu



Terimbau kenangan...sendirian di surau itu. 2009 tahun penyaksian. Sendiri namun tidak sunyi. Seorang namun terasa ramai. Indah...hanya itu suatu kata yang mampu aku ungkapkan bagi menyimpulkan kenangan itu.

Rindu..terlalu pada-Mu
Tiada tertanggung...
Tiada penghujung...

Tidak semudahnya melupakan waktu itu
Inilah suratan lumrah kehidupan
Dunia yang sementara
Rasa yang seketika

Rindu terlalu pada-Mu
Tiada tertanggung...
Rindu terlalu pada-Mu
Tiada penghujung...

Sukar mengakui perasaan hati
Kepiluan bersemi
Hanya pada doa memohon pada-Mu
Sejahtera hidup ini terus di sisi-Mu



           Bertahun-tahun berlalu...Engkau Maha Tahu. Segala sembilu yang aku tempuh dengan sayu. Bertahun-tahun berlalu..aku ada rasa bahagia, ketawa, gembira bersama insan-insan yang Engkau hadirkan mengisi ruang diari catatan hidupku. Namun, itu semua dusta. Akhirnya pasti aku kembali padaMu. Logik fikirku, aku tidak layak memperoleh cinta-Mu. Rasa hatiku sebagai hamba-Mu, tidak aku putus asa cuba usaha melayakkan diriku untuk memperoleh bahagia cinta-Mu.

          Allah...aku hanya ada Kamu. Aku hanya ingin rasa yang dahulu. Rasa hanya aku dan Kamu. Rasa sunyi dunia tapi bahagia dalam perhatianMu. Hanya rasa itu..yang aku mahu! Aku mohon jangan diuji lagi diri ini dengan ujian yang mampu melemahkan imanku, yang mampu menjauhkan diriku dari Kamu, yang mampu melonggarkan tali ikatan kebergantunganku pada Kamu, yang mampu menjauhkan ingatan aku pada Kamu, yang mampu membuatkan aku berpaling dari jalan cinta Kamu, yang mampu membiarkan aku terus berjalan tanpa Kamu.

          Tolonglah aku ya Allah. Aku lemah. Aku ingin bertemu Kamu. Aku ingin kasih dari Kamu. Jauhkan aku sejauh-jauhnya dari segala apa yang mampu melemahkan rasa cinta aku pada Kamu. Hidup ini untuk bertemu Kamu. Hidup ini untuk merasai redha Kamu pada aku. Hidup ini untuk aku kenal siapa Kamu di hatiku. Hidup ini untuk aku menghargai nikmat kasih dari Kamu. Hidup ini untuk Kamu...hanya Kamu...hanya Kamu.....

          Allah...jadikan mata ini hanya mengalirkan air mata kerana Kamu, lintasan hati ini hanya membisikkan nama Kamu, telinga ini hanya mendengar bisikan rahmat Kamu, bibir ini hanya menyebut keagungan Kamu. Ampuni dosa mengkhianati Kamu, mendustai Kamu, mengasingkan Kamu, mengenepikan Kamu, membiarkan Kamu. Allah...kembalikan aku kepada rasa itu. Rasa hanya ada Kamu dan aku.





.: Hidup ini sementara. Dalam sementara ini, aku ingin setiap saat hidup ini ada Kamu :.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...