Thursday, January 16, 2014

Keturunan SYURGA


Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih
Selawat Salam atas Baginda Rasulullah SAW,
ahli keluarga, para sahabat, para tabii tabiin, seluruh umat Islam.
ALHAMDULILLAH atas nikmatNya, ALHAMDULILLAH atas ketentuanNya.


 
Seorang bapa yang sabar dalam solatnya kepada Allah SWT yang Maha Sabar.


Seorang abang yang menghantar adiknya yang syahid dalam peperangan pulang kepada Allah SWT.

Kerana apa aku memandang lelaki sebagai suatu susuk tubuh yang benar-benar aku beri perhatian?
Kerana insan itu yang menunjukkan jalan hidup aku sebagai seorang perempuan ini sama ada ke syurga atau ke neraka. Aku juga menjadi asbab untuk mereka ke syurga atau ke neraka.

Dalam hidup yang sementara, aku bahagia punya mereka yang aku cinta.

Walau bengkok jalan yang ditempuh semoga semua insan itu terus Allah SWT berikan kekuatan menjadi hambaNya yang lebih baik sentiasa

Dalam hidup yang sementara, aku punya cita-cita menyampaikan pahala perjuangan yang berpanjangan kepada mereka..ibu, ayah, adik-adik lelakiku, adik-adik perempuanku.



Ya Rabb..
Jadikanlah keluarga Nur
Sebagai hambaMu yang sabar
Mendirikan solat
Menjadi pimpinan bagi hambaMu yang bertaqwa

Ya Rabb..
Jadikanlah keluarga Nur
Sebagai hambaMu yang sabar
Mendekati redhaMu
Melahirkan ahli syurga-Mu





.: Hidup ini sementara, dalam sementara ini Nur harap Kamu beri kesempatan kepada Nur membawa mereka kembali kepada jalan Kamu dengan sebenar-benar pengabdian :.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...