Friday, January 17, 2014

BAHAGIA punya Mereka

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih
Selawat Salam atas Baginda Rasulullah SAW,
ahli keluarga, para sahabat, para tabii tabiin, seluruh umat Islam.
ALHAMDULILLAH atas nikmatNya, ALHAMDULILLAH atas ujian ketentuanNya.


Nur Hakimi Asyraf bin Zainudin, lepasan SPM.haha

"Yang, aku dapat tak GiatMara?"

"Aku dah call, katanya intake untuk ko bulan 6 nanti. InsyaAllah dapat je tu nanti."

"Alhamdulillah"


     Sejuk hati...melihat kalimah seperti itu sudah mampu keluar daripada mulut adik-adik yang dicintai. Hidup ini putaran yang terlalu indah telah Allah SWT aturkan. Ketika sahabat-sahabat sekelas menamatkan pengajian pada bulan Jun 2014, aku perlu menguruskan kemasukan Hakimi ke GiatMara di Johor kelak. Berkesempatanlah aku untuk menemani Hakimi di Johor sekurang-kurangnya beberapa bulan terawal kemasukannya memandangkan aku bakal menamatkan pengajian di UTM pada bulan Februari 2015 selepas selesai 'repeat paper' Mathematics.hee

     Aku bahagia punya mereka yang aku cinta. Tidak putus bibir ini mendoakan kesejahteraan mereka yang aku cinta. Allah SWT punya kuasa memakbulkan segala doa hamba-hambaNya, bezanya hanya kadar masanya; cepat, lambat. Bukan Allah SWT tidak mahu beri apa yang kita mahu tetapi kerana Allah SWT Maha Tahu apa yang kita perlu sekadar apa yang kita mampu.

    Aku bahagia punya mereka yang aku cinta. Mereka ada pelbagai watak cerita, pelbagai pembawakan gaya, pelbagai persepsi gaya fikirnya, pelbagai karakter jiwa namun mereka punya satu perkara yang tetap sama sampai bila-bila insyaAllah ; mereka insan yang aku cinta. Bukan cinta melalui kata-kata luahan semata, tetapi melalui perhatian & usaha menjaga mereka.

    Aku bahagia punya mereka yang aku cinta. Ya, ada kalanya diri terasa dengan beberapa persoalan mudah yang sangat padu tajam intipatinya.

"Eh, kakak yang belikan adik baju sekolah ke? Mak mana?"
"Eh, kamu ke yang uruskan hal berhenti sekolah adik? Ayah mana?"
"Eh, kamu ke yang ...."
"Eh, kamu....

Pendek kata, macam-macam. Daripada sekecil-kecil perkara, hingga sebesar-besar perkara..semua benda mesti ditanya. Semua yang ditanya itu pasti membuat diri terasa. Alhamdulillah 'terasa' itu mendidik diri menjadi lebih matang, lebih berdikari..dan kini lebih yakin menjawab setiap persoalan perihal keluarga. Biarpun jauh di bumi selatan, tidak terlepas perhatianku daripada keluarga sehingga segala-galanya aku tahu dan risau itu hanya Allah SWT yang Maha Tahu. Kini, semakin yakin..."Ya Allah SWT, Nur sudah besar rupanya. Terima kasih menjaga Nur."

Budak kecik yang matang + senang nak handle.

Shopping baju sekolah dalam masa kurang daripada 45min. Aqilah semakin membesar.wee~

Alin yang semakin sihat dari sakitnya & Aqilah yang semakin 'sihat'.haha


Muka bahagia urusan beli barang sekolah selesai~


.: Hidup ini sementara. Dalam sementara, aku punya mereka yang aku cinta. Demi cinta, aku ingin membawa mereka ke syurga :.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...