Friday, January 4, 2013

Dimaki itu Nikmat Ilahi

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih
Selawat & Salam atas baginda Rasulullah SAW, ahli keluarga, para sahabat, para tabii tabiin, seluruh umat Islam
Syukur ALHAMDULILLAH atas segala nikmat-Nya, Redha ALHAMDULILLAH atas segala ketentuan-Nya


Ya Allah yang Maha Pengasih,
Ya Allah yang Maha Penyayang,
Ya Allah yang Maha Melindungi,
Ya Allah yang Maha Menjaga,
Ya Allah yang Maha Memelihara,

Sesungguhnya...
Engkaulah sebaik-baik Pengasih, namun aku gagal mengasihi-Mu
Engkaulah sebaik-baik Penyayang, namun aku gagal menyayangi-Mu
Engkaulah sebaik-baik Pelindung, namun aku gagal melindungi-Mu
Engkaulah sebaik-baik Penjaga, namun aku gagal menjaga-Mu
Engkaulah sebaik-baik Pemelihara, namun aku gagal memelihara-Mu

Ya Allah...
mantapkanlah imanku
pasak teguhkanlah aqidahku
tinggikanlah kebergantunganku
kepada-Mu..
dalam menuju cinta & redha-Mu

Ya Allah...
Sesungguhnya...
Hidup matiku
Tidur jagaku
Sakit sihatku
Muda tuaku
Susah senangku
Segalanya...hanyalah untuk-Mu

Ya Allah...
Ku infakkan seluruh kehidupanku
Di jalan agama-Mu
Andai jiwa ini tidak mampu diguna untuk perjuangan
Ambillah nyawa sebagai gantian
Kerana Islam itu lebih bernilai daripada segala bentuk kenikmatan
Andai tubuh ini tidak dapat diguna untuk perjuangan
Ambillah darah sebagai gantian
Kerana Islam itu lebih bernilai daripada segala bentuk kehidupan

Ya Allah...
Biar orang melihat aku kuat
Namun hakikatnya aku sedang sakit melarat
Biar orang melihat aku tabah
Namun hakikatnya aku sedang semakin lemah
Biar orang melihat aku mampu
Namun hakikatnya aku sedang diam terkaku
Biar orang berkata apa sahaja
Namun hakikatnya hanya Engkau yang Maha Tahu
Kerana itu, jadikanlah aku sebagai hamba
Yang sentiasa kembali pada-Mu
Wahai yang Maha Mengetahui perihal diriku

Ya Allah...
Ujian yang datang satu persatu
Bukti kasih sayang-Mu yang tinggi padaku
Bukan kata biasa 'Allah sayang lebih'
Tapi kata nyata benar 'Allah SWT sangat sayang tanpa sedikit rasa tersisih'
Sebalik ujian yang bertandang,
Aku bersaksikan bahawa hanya Engkaulah Tuhan
Tuhan Yang Maha Esa,
Menjagaku dengan sebaik-baik penjagaan
Melindungiku dengan sebaik-baik perlindungan
Menyayangiku dengan sebaik-baik kasih sayang
Memeliharaku dengan sebaik-baik pemeliharaan

Ya Allah...
Andai seluruh alam memaki
Andai seluruh alam mencaci
Andai seluruh alam membenci
Aku masih mampu teguh berdiri
Kerana aku yakin pada janji
Bahawa Engkau sentiasa di sisi

Ya Allah...
Matikanlah aku dalam keimanan pada-Mu...


.: Segala apa yang datang dari hati, akan sampai pada hati :.

-hadiah istimewa untuk sahabat, Jawahir Hasana. Semoga citamu menjadi seperti Saidatina Fatimah termakbul. Aminn Ya Rabb-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...