Friday, May 18, 2012

Dia yang dirindui...

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.
Selawat & salam atas baginda Rasulullah SAW, ahlul bait, para sahabat, para tabii tabiin, seluruh umat Islam.
Syukur Alhamdulillah atas segala nikmatNya, Redha Alhamdulillah atas segala ketentuanNya.


Dia yang dirindui...



Langkahan kaki itu semakin longlai
Diterjah amanah
Disergah fitnah...


Terimbau kenangan.
Indah lagi mengasyikkan.
Tika jiwa itu hanya milikMu.


Hidayah menerpa
Berubah segalanya.
Segala ketentuan ditadah mesra.


Sayangnya...
Apabila apa yang diberi
Tidak pernah dihargai
Kasih yang bersemi
Dibiarkan pergi.


Sakitnya...
Bukan jalan ini yang diinginkan
Aku ingin kembali
Kembali seperti dulu
Takkan aku lepaskan lagi


Saksikanlah Pemilik Hatiku
Hati ini menangis sepi
Terlalu banyak ruang kosong
Isikanlah...tolong aku
Isikan sepenuhnya dengan cintaMu...


Sungguh kenangan itu sangat sekejap
Aku hanyut dalam cintaMu
Sungguh benar-benar hanyut....
Hinggalah tiba ketikanya aku diterjah amanah.


Merayu ku merintih
Kembalikan aku pada dulu
Biar kata orang aku gila
Biar kata orang aku ketara
Cukuplah Engkau segalanya
Hanya Engkau mengetahui kesakitan hati ini...


Jauhkan aku dari insan yang tidak ikhlas
Kerana aku lemas dalam kepura-puraan mereka
Aku hanya ingin kamu ya Allah
Kembalikan aku pada jalan itu...
Aku masih merangkak tika aku dilarikan.
Kini, izinkan aku kembali belajar..
Belajar untuk sakit demi cintaMu
Aku sanggup ya Allah.
Sebenar-benarnya sanggup...
Ampunkan aku ya Allah
Yang banyak mendustakan
Yang ternyata sombong
Yang ternyata hitam hati penuh hina


Bibir yang sentiasa beristighfar
Mata yang sentiasa tertunduk
Hati yang sentiasa berzikir
Kembalikan aku ke zaman itu.........


Aku hambaMu yang penuh dengan segala maksiat
Aku hambaMu yang penuh hina dengan dosa
Aku hambaMu yang sering mengundang kemurkaanMu
Namun, aku jua hambaMu yang masih...
Engkau biarkan aku hidup dengan pelbagai nikmatMu...
Malunya aku ya Allah...
Tidak sanggup lagi aku melangkah tanpa redhaMu...
Tunjukkan aku jalan itu semula..
Pelihara aku dari fitnah yang menjauhkan aku dariMu..
Cukuplah seksaan ini sementara
Aku ingin merasai kembali nikmat cinta yang sebenar-benarnya cinta...
yang pernah Engkau berikan rasa itu padaku ya Rabb.....





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...