Friday, February 24, 2012

Hantaran untuk IBU

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Selawat & salam atas baginda Rasulullah SAW, ahli keluarga, para sahabat, para tabii tabiin, seluruh umat Islam.
Syukur Alhamdulillah atas nikmatNya, redha Alhamdulillah atas ketentuanNya.


Ibu...
Sedari dalam kandungan.
Belaianmu mengasyikkan.
Perutmu kau usap tanda sayangiku,
Tetap ku rasai nikmat kasihmu.


Ibu...
Panggilan 'sayang' kau lantunkan
memanggil diriku yang sering dalam tangisan
hampiri maghrib, tangisanku tidak henti.
namun kau sabar hingga aku diulit mimpi.

Ibu...
Keluarga bahagia kini derita
Kau simpan segalanya hanya di hatimu
Bertahun terbuku hingga datang ujian dariNya
Jantungmu tidak lagi baik seperti dulu.

Ibu...
Sejak perkongsian itu...
kita benar rapat dalam penuh kematangan.
Tangisan, gelak tawa mu.
cukuplah itu menjadi temanku di kejauhan.

Ibu...
Kau lah sahabat baik ku.
Biar banyak persoalan darimu
Namun satu pun tidak mampu aku jawabkan untukmu
Kerana sebak dadaku...hanya Allah yang tahu

Ibu...
Suka dukamu, aku tempat kau bercerita
Derita hatiku tersimpan rapi
kerana hatiku ini sememangnya untuk si permata
Engkaulah ibu permata yang hakiki

Ibu...
semakin dewasa, semakin aku bahagia
bahagia dalam derita yang tercipta untuk kita
ini bahagian kita dari yang Maha Pencipta
aku mendoakan kau tabah sentiasa.

Ibu...
tersentap jiwaku.
bila terlafaz dari bibirmu...
"kakyang akan tinggalkan mak nanti"
aku mengerti bahawa jodoh itu akan datang jua nanti.

Ibu...
jika mampu,
memang tidak aku tinggalkan dirimu
walau sekelip mata.
tapi apakan daya.

Ibu...
sungguh aku merasakan
sangat cukup dengan kasihmu
cita-citaku ingin menemanimu
sepanjang hayatku.

Ibu...
Aku sayang padamu...
Jika tiba saatnya berpisah jasad kita
untuk aku dijaga yang hak dariNya
ku mohon restu, terimalah hantaran untukku...
sebagai hadiah buatmu ibu...

Ibu.............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...