Sunday, October 9, 2011

COUPLE buat sahabat jadi TROUBLE





Ish..kau budak usrah!
Tak manis lah asyik sibuk hal ikhtilat ni
Banyak lagi kerja kena buat
Banyak lagi teks usrah kena study
Banyak lagi benda kena update
Banyak lagi masalah kau boleh fikir…


Eh..apa kau ingat bab ikhtilat ini benda kecik ke?
Kerana ikhtilat…
Seseorang itu boleh hilang kasih Allah
Seseorang itu boleh lupa amanah
Seseorang itu boleh putus harapan
Namun..sekarang…
Aku merasakan ikhtilat itu boleh membuatkan aku hilang kawan

Kawan yang dulunya sakit mencari redha Allah
Aku lah antara tempat dia mengadu sakit derita
Aku lah antara pemberi semangat dia
Aku lah yang sering bergaduh dengan dia untuk menyedarkan dia…
Sungguh…aku rindu saat itu

Kini, dia dan aku seolah 2 dunia berbeza
Sedangkan dulu aku tak pernah merasakan dirinya asing dariku
Sungguh..aku rindu saat itu

Sahabat…
Tidak aku tahu bagaimana cara
Untuk aku mengatakan aku sayang padamu
Sungguh..aku sayang padamu kerana Allah
Sebak dada, lemah jiwa ku melihat dirimu semakin jauh dariNya…

Sahabat…
Mungkin tidak kena cara aku menjagamu
Sehingga dia yang lebih kau pilih dari kami semua
Tidak aku salahkan dirimu kerana hal ini berkaitan cinta
Cinta itu fitrah, jika dilawan merana jiwa
Jika dilayan, segalanya jadi berbeda

Wahai lelaki…
Tidak aku menyalahkanmu menyentuh hati sahabatku
Kerna itu semua dengan izin-Nya jua
Cuma ku harapkan engkau pelihara dirinya sebaiknya
Jangan dibawa dia ke lembah hina
Biarpun engkau merasakan tiada apa yang salahnya
Tapi jika mampu menjerumuskan kalian ke lembah fitnah,
bukankah itu nyata salahnya?

Wahai lelaki…
Benar…sememangnya pandangan Allah itu diutamakan
Namun, ingin ku bertanya kepadamu
Di mana kau meletakkan ingatan mu pada Allah ketika bersamanya?
Adakah kau berjumpa dengannya untuk mendapatkan keredhaan Allah?
Adakah perasaan sayang kau padanya itu juga untuk mendapatkan keredhaan Allah?
Jika benar segala yang kalian lakukan itu tidak salah, adakah kau sanggup menjadi pembela sahabatku itu ketika dia disoal tentang hayat mudanya yang dihabiskan untukmu?

Cukup setakat ini..

p/s ; Ku mohon sahabat..cukuplah cinta Allah itu membatasi cintamu pada si dia…benar, memang hati sahabatmu ini masih belum terisi sepertimu & aku jua yakin bahawa kita akan diuji dengan kata-kata sendiri namun aku berharap aku masih dapat menjagamu semampuku..sayang dirimu kerana Allah SWT~ ^_^)”)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...