Saturday, March 12, 2011

Mudahnya Kau Meluah Kata~

Dengan Nama Allah y Maha Pemurah lagi Maha Pengasih....



Lelaki…
Dengan mudah lidahmu menyusun kata…..


Siapa nak perempuan entah apa-apa jadi bini. Mesti la nak baik-baik. Walau jahat macam mana pun lelaki tu, mesti la nak perempuan yang baik jadi isteri ..baru boleh didik anak-anak aku..

Ana sangat suka pada muslimah yang ada prinsip dalam hidupnya. Itu dapat menguatkan ana melihat penderitaan yang ditanggung muslimah itu. Ana nak bantu dia sebagai muslim sebab itulah ana selalu mesej dia bertanya adakah segalanya ok-ok saja?

Entah pape lah budak-budak perempuan sekarang ni..kalau gelak memang xingat dunia la..bertepuk tampar dengan laki sesuka hati..xtau malu langsung!

Perempuan…
Dengan simple lidahmu mempersembahkan kata balas……

Perh..mantap mulut ko…ko dah buat aku jadi macam ni senang-senang je ko cakap yang ko nak baik-baik..pe ko ingat perempuan xnak ke suami yang baik-baik untuk bimbing anak-anak diorang? Ko ingat ko tu dah baik sangat la nak dapat yang baik-baik?? Kalau ko baik sangat, datang lah jumpa mak ayah aku gentle bagitau diorang yang ko nak wat aku jadi bini ko…lelaki, ko tau x ko yang rosakkan kami kaum perempuan pastu senang je ko cakap ko nak yang baik-baik..aku nak tanya la ada lagi ke perempuan yang baik-baik kalau semua jenis perempuan ko nak bedal?fikir la der~

Ustaz..ko nak ana enti dgn aku. Konon baik lah mesej aku tiap-tiap hari tanya khabar bagai..Eh, penting ke semua tu? Aku bukan bini ko la..kalau ko tu betul-betul menjaga ikhtilat, xpayah de nak mesej-mesej aku benda yang tak penting langsung tu..senang je ko guna ko risaukan aku sebagai muslim..kalau ko risau sangat orang lain sebagai muslim,pergilah tolong Palestin tu…rimas aku..ko ingat aku xtahu ke adab-adab dalam perhubungan sesama Islam? Jangan cemarkan nama baik ustaz la der..fikir la der~

Eh, mamat! Baguslah ko prihatin…tau plak ko xsuka tengok kan?? Yang ko pun join sekaki pergi tengok sapa suruh?haha kalau ko hebat sangat, bila ko nampak aku gelak macam tu ko terus la tegur…xde guna la der lu nak banyak bunyi plak kat belakang…ko tu lelaki..tunjuk la sikit yang ko tu mampu memimpin..jangan tunjuk yang ko tu macam Mak Joyah plak..tau bising, tau kutuk, tau hina tapi xpernah tahu nak tegur baik-baik..fikir la der~

[p/s : diakui yang tulisan ni amat kontroversi..hehe tak kisah la perempuan lelaki semua sama..kalau dah buat salah memang 2 2 terlibat..kalau sorang usha & sorang tak melayan memang tak menjadi der kan? Papehal pun kalau dah tau buat salah tu BERTAUBAT LAH..dosa dengan Allah memang Allah Maha Pengampun nak ampunkan dosa hambaNya yang bertaubat tapi kalau sesama manusia tak semudah itu sebab manusia itu sendiri berhati keras..kalau hati lembut, mesti semua akan ikut je perintah Allah..takkan ada yang mengundang kemurkaan Allah..muhasabah diri..muhasabah diri..muhasabah diri..kasih dari Allah tak pernah putus untuk kita..tapi kita yang sering menjauhi Allah atas dasar kesombongan diri..huhu diri ini MEMOHON SEJUTA KEMAAFAN KPD SEMUA PIHAK..MAAF DUNIA AKHIRAT~ ]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...