Saturday, March 12, 2011

Berubah Aku Kerana-Mu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih...



Ya Allah..
Engkau lebih mengenali diriku…
Engkau lebih tahu siapa aku…
Engkau lebih faham diriku…


Aku tidak ingin mempersoalkn ujian yang Engkau timpakan padaku…
Kerana ku tahu itu semua bukti kasihMu…
Aku tidak ingin terus hanyut bersama ujian & dugaan yang Engkau berikan…
Kerana ku tahu itu semua bukti kesungguhanku padaMu…

Ku akui teramat mudah ku berubah…
Ku akui teramat mudah ku alpa…
Ku akui teramat mudah ku menjadi manusia hilang akal…
Ku akui ku hambaMu yang terhina…

Ya Allah…
Tolong aku..
Aku merayu…
Jangan ujiku dengan ujian yang melemahkan imanku…
Jangan ujiku dengan ujian yang membuatkn menjauhimu…
Jangan ujiku dengan ujian yang menghanyutkan aku…

Ya Allah…
Tolong aku…
Aku merayu..sebenar-benar rayuan…
Walau apa yang terjadi, jangan biar aku menjauhiMu walau kadar sekelip mata…
Walau apa yang terjadi, jangan biar aku alpa dengan hiasan duniaMu…

Ya Allah…
Tolong aku…
Aku sudah tidak sanggup lagi…
Teramat sakit ya Allah..
Aku teramat sakit ya Allah..
Tak tertanggung lagi…

Ya Allah…
Jika hayatku di atas bumiMu ini semata-mata hanya untuk mengundang kemurkaanMu…
Aku redha jika nyawaku Engkau ambil lebih awal dari mereka yang lain…
Kerana aku tidak layak lagi berpijak di bumiMu ini ya Allah…
Aku malu padaMu ya Allah…

Ya Allah…
Aku sedar diri ini tidak layak untuk ke syurgaMu…
Aku jua tak tertanggung dengan azab nerakaMu…
Aku malu untuk memohon tempat di syurgaMu…
Aku tahu akan hancur badanku ditelan panas nerakaMu…

Ya Allah…
Aku hanya harapkan keredhaanMu…
Aku bermohon…
Izinkanlah diriku melihat diriMu di akhirat kelak…
Itulah cita-cita ku ya Rabbi…
Hanya itu yang ku pohon…
Biarpun sekejap..
Asalkan aku dapat menatap diriMu yang ku damba..

Ya Allah…
Di hadapan sekalian hambaMu,
Aku bermohon keampunan padaMu…
Atas segala dosaku..
Sungguh aku tidak layak untuk bergelar hambaMu sekalipun………
Jangan biar aku meninggalkan diriMu………
Hidup matiku keranaMu ya Allah~ :’(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...