Saturday, October 2, 2010

5 Harapan

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi...


Alhamdulillah..masih bernyawa. Hari ini plan banyak yang tak menjadi! Semua ini kerana kelalaian. Takpe..kita masih punya masa untuk berubah kan? Semalam dah kemas bilik dengan rapi. Bersedia untuk lembaran hidup baru kononnya.




1/10/2010 - Semangat teddy!


Alhamdulillah, sewaktu kemas-kemas dalam lemas habuk semalam, aku terjumpa semula kata-kata yang aku semangat yang aku catatkan pada awal penghijrahan aku di UTM ini. 

 Mengingatkan diriku tentang hakikat diriku hamba yang hina yang sentiasa bergantung harap padaNya.
Mengingatkan diriku tentang impianku! Mengingatkan tentang amanah yang ku pikul sebagai anak sulung!


InsyaAllah Lillahitaala~
Mengingatkan tentang penjagaan diriku & fitrahku sebagai hawa yang lemah yang hidup di alam kampus yang penuh cabaran. Jika tersalah langkah, terleka, segalanya boleh berubah. Ya Allah..peliharalah diriku & rakan-rakanku dari segala perkara keji..aminnn~

Tanggungjawab, Harapan~
Namun, walau setinggi mana pun harapan ku ini.. Yang utama tetap di puncak! Biar yang utama itu di tingkat teratas. Mencari redhaNya. Mendamba kasihnya walau kadang-kadang diri ini rasa tidak layak dikasihiNya kerana terlalu banyk dosa & cukup hina. Terlalu banyak lalai dari mengingatiNya. Terlalu banyak harapan tanpa usaha. Terlalu banyak merayu dari ikhtiar. Sungguh teruk diri ini Ya Allah... ="{

Yang Utama, Kesimpulan segala Harapan!

Semoga segala urusanku dipermudahkan. InsyaAllah semuanya kerana Allah..untuk ibu bapa, keluarga, sahabat, rakan, semua yang disisi ku..

Ma Fi Qalbi Ghairullah~
(Dalam hatiku, cukuplah ada Allah~)

wallahualam~








LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...