Saturday, September 25, 2010

Kehadiran yang Dinanti

Ya Allah..
Rahmati kedua ibu bapaku dunia & akhirat..
kasihanilah adik-adikku..
Tabahkan sahabat2ku..


Ya Allah..
Aku benar-benar mahu mengetahui siapakah bakal suamiku?
Jika boleh..aku mahu berbicara pada lelaki yang tidak aku ketahui siapakah dirinya.

Aku mahu katakan padanya..

Wahai suamiku..
Datanglah dalam realitiku & bawalah aku ke sisimu.
Suamiku..lelaki yang satu-satunya halal untuk menyentuhku.
Sekalipun engkau belum muncul, aku memohon dengan ketulusan hatiku agar engkau segera hadir melamarku.
Aku amat menanti kehadiranmu.
Aku mahu keluar dari kekusutan batinku ini.
Aku hanya wanita yang tidak berdaya, yang kian hari berasa tertekan dengan kerenah makhluk bernama lelaki di sekelilingku.
Apakah kemunculanmu itu bisa mengusir segala beban yang membusung di jiwaku?

Atau...

Adakah engkau juga dalam kalangan lelaki-lelaki yang akan membuatkan hati wanitaku terus berasa sukar bernafas dalam atmosfera dunia ini.
Walhal, aku punya ruang yang luas & merdeka.
Aku perlukan lelaki yang punya cahaya ketulusan untuk menyinari batin kewanitaanku dengan keikhlasan.

Suamiku...

Aku berdoa tika zulmat, di bawah langit hitam tika waktu menghampiri Jaufullail,
aku memohon dalam hela nafas doaku agar lelaki yang menjadi suamiku adalah penyelamat jiwaku.
Dia akan membawa aku keluar dari daerah kecewa & putus asa.
Mewarnakan puing-puing jiwaku yang kusam terkena palitan kesepian supaya bertukar menjadi warna-warna jingga romantis.
Aku benar-benar mahu merasakan bagaimana suamnya hela nafas seorang pencinta yang mencintai sepenuh jiwa.
Aku mahu mengenyam setiap detik waktu yang berlalu dalam pelukan kekasih yang halal untukku.
Aku percaya hanya lelaki berhati kudus, membuatkan jiwaku benar-benar selamat.
Kerana aku percaya, setiap yang zahir dari kekasih halalku pasti terbit dari keikhlasan yang tulus.

Ya Allah...
wujudkah lelaki yang hanya memandang agamaku?
Jika ada, hadirkan orangnya.
Dan pastikan dia menjadi pasanganku, Ya Allah.
Kerana Engkau telah membuatkan hatiku jatuh cinta pada manusia sepertinya, sudah pasti Engkau telah menciptakan seseorang untukku yang benar-benar mirip sepertinya.
Bukankah setiap suatu itu dijadikan berpasangan?
Sudah tentu belahan jiwaku ini akan bercantum dengan pasangan yang serupa dengannya.

Aku tidak mahu meminta pada yang lain.
Aku tidak mahu mengadu pada sesiapa.
Hanya padaMu ya Allah
Aku teramat yakin & percaya, hanya dengan kekuasaanMu sahaja kami bisa bertemu.
Temukanlah kami ya Allah.

Selawat & salam ke atas Nabi Muhammad & ahli keluarganya.

Dan segala puji bagi Tuhan Rabbulalamin.....


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...